Sandras

Goda Grannar

Kategori:

Har dom raraste grannarna. Häromdagen stod jag o föna svallet i godan ro och vad händer? Jo det blir gärna stömavbrott. PANIK! 20 min kvar tills jag skulle vara på jobbet och de här med föning är en stor del av mit liv.

Ringer hyresvärden, inget svar, ringer lillebror, inget svar. Får en ide, jag går in och frågar om min granne har ström...det hade dom givietvis. Men så snälla som dom är hjälper dom mig. Tydlig en propp som typ brunnit upp. Hur ska man veta det lixom? till mitt försvar "pappa har inte lärt mig det". "Men det är ingen fara vännen, det här fixar sig" Träffade på de underbara paret i trapphuset och dom säger "hur gick det sen, hant du till jobbet?. det är bara att du ringer på igen lilla gumman så vi hjälper dig så gärna igen, vad det nu än gäller" Dom bryr sig verkligen, tror jag ska baka en kaka till dom. Kärlek  till dom!

Kommentarer

  • Linda säger:

    vad mysiga ! =)

    2009-05-06 | 17:43:47
  • Elin säger:

    nämen...sött! jag tror jag flyttar till din trappuppgång istället :)

    2009-05-08 | 18:42:59

Kommentera inlägget här: