Sandras

Summer Ends

Kategori: Tankar

Det var det. Tillbaka till skolan imorn. Vi sätter punkt på sommaren 2010. Med en smula vemod men med otroligt myk lycka. Satt i soffan och kan lixom inte bestämma mig för vad som har vart bäst. Jättesvårt.

Kan det va midsommar i Göteborg? Stekheta veckan med bästa mamma på Cypern? Lat sommarläsning i hängmattan på landet? Alla middagar? All rosé? Filmmys? Glass i hamnen? Minigolf? Söderköping och smultronstället? Att vila ögonen på jogersö? ojoj va varmt det vart..well hello haha ta båten ut på havet? äta jordbubbar och glass? eller bara dricka kvällskaffet i hamocken?
kan det vara alla kramarna? skulle kunna vara blinkningarna?

nej vänta...kan det va david guetta och gettin over you eller we no speak no americano eller swedish house mafia eller självaste mr O. Linnros?

Ååå alla dagar, kvällar, nätter...allt.

Eller kan det va all dans? kan det va karnevalen när hela bandet va hemma? kan det va när vi åkte karusell asbakis på karnevalen? linda, ja o åsa skriker som om det brann samtigt som vi skrattde så vi dog... kan det va godisremmarna? kanske, för jag gillar ju godis. myk.

det skulle helt enkelt kunna vara så att det är närvaron. närvaron av alla underbara vänner och familj. Kan det va alla nya vänner jag har lärt känna i sommar? eller kompisar som jag har fått tillbaka kontakten med? hmmm oklart

vad har har varit bäst? egentligen?

men vad händer nu? ska man bara lägga allt som har hänt i sommar till handligarna? sätta punkt även där. Låta allt det fantastiska bli minnen. Minnen som man kan plocka fram och prata om 2015 typ. "Sommaren 2010..det var då som...bla bla"

till sist i detta lååånga inlägg

om ni får möjligheten, gör som jag. bestäm er för att va lediga en sommar och kör bara, har visserligen jobbat 10 dagar men men. nu är jag sjukt redo för hösten och väldigt utvilad. Vi kickar igång skolan imorgon med projektledning. Ska bli välidgt intressant och lärorikt. hej framtid.

avslutar med lite bilder från min oas på landet hos mina färäldrar. puss alltså.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: