Sandras

Prinsessömn

Kategori: Tankar

Idag fick ja ta sovis. Skööönt! Nu måste jag gå upp och fånga dagen. Massvis med grejjer och göra, så är småsaker ni vet. Tvätta, upp på vinden, fixa och dona, ut på stan o köpa present, leta efter att par nya vinterskor... mina tygisar är bra men inte så bra. Men framför allt måste ja plugga... ge mig jullov. allra först tänker ja göra kaffe o tända mysljusen sen ge mig ut på en powerwalk runt brandholmen.

och ni som undrar om ja överlevde att cykla fram och tllbaka till praktiken igår....svaret är: njaaa, knappt alltså. det är nu man ska ha en bil helt enkelt lr nån rar en som kan skjutsa och hämta mig iaf. snöstorm? nej tack!

dessutom ska ja adventsstdäda. finns ingen annan tid att pyssla med lägenheten innan söndag lixom. julfint ska det bli. lagom julfint, är inte myk för själva pyntet, men lite andra gardiner, ljusstakar, lykter. men mitt "pynt" behöver inte vara rött, mera silver och vitt. det gillar jag. En modern jul med andra ord. en sandy jul.

ha en braaa dag. puss.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: