Sandras

Emmas Skönhet

Kategori: Tankar

Jag fick Emma Wiklunds skönhetsbok i julklapp. Jaa jag är lite av ett hudfreak. Det blev jag när jag plugga till make up artist. Min hy va långt ifrån bra när jag började utbildningen men där fick vi lära oss myk om den. Jag  fick nån typ av försenad tonårsacne eller ngt och sen försvann det och då blev det ärr. Det va jättekul. Verkligen superkul :/ Att vara tjej med problemhy är jobbigt. 

MEN idag mår min hy jättebra! Ser knappt några spår alls av skiten. Lite skönhetsfel men inte myk :) Sen är jag oxå välidgt noga med att vårda den. Här är några av mina tips så håll till godo friends:

* sminkborttagning
* ansiktsvatten för att få bort rester
* ögonkräm morgon + kväll. Fuska inte med ögonkräm.
* dagkräm med spf 8 på vintrarna och högre på somrarna
* nattkräm

Överkurs:
* peeling en gång i veckan. Kan varmt rekomendera Cliniderm 2-in-1 peeling och mask från apoteket
* rengör era sminkborstar/svampar med diskmedel en gång i veckan. Vet ni hur sjukt myk bakterier det är i dom?! Snuskigt.
* ansiktsbehandling en gång per år

Till sist. Va utan smink så myk du kan, drick vatten, promenera för att sätta igång cirkulationen och va aktsam mot solen. Nu är jag visserligen blekast i hela stan. På riktigt. Men jag solar aldrig solarium för det skadar så myk även om man inte ser det först eftersom det tränger ner i dom andra hudlagrena och sen föråldrars din hy med flera år. Att va 25 eller yngre med rynkor runt ögonen och i pannan är inte så fint. Hellre blek. Läs gärna boken oxå. Puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: