Sandras

Tiden

Kategori: Tankar

Vi tog en sväng till pål hjungs hage igår mitt på dagen. De va lite jippo där. Massvis med folk. Många som hade loppisstånd och så. Gick en sväng på rusta och jysk och stadium oxå. Planen va att vi skulle åka till expert oxå och se om man kunde fynda en tv där nu när de är utförsäljning men den tanken hade ungefär hela nyköping oxå så kön in kändes inte helt ok. Vi hoppade över det. De här kanske låter lite konstigt men när ska jag ha tid att köpa en tv?
 
Och sen åt jag lunch på ett ställe som jag aldrig äter på annars. Trumvirrvel. Ett gatukök. Klassisk mosbricka och varmkorv. Helt okej faktikst haha
 
På tal om tid. Har ni nån tid över eller? Förrut när jag jobbade på vm hade jag mer tid för att vara spontan. Nu är de mesta planerat. Man uppskattar dom lediga dagarna man har, dagar man får vakna utan klockan och chilla med kaffe framför tv. Har plöjt igenom gilmore girls, underbart är kort och bonde söker fru. De sistanämnda, man viker sig av skratt när dom kör igng med speed dejting. Sjukt kul. 
 
Vet ni, de känns till och med som jag inte har tid att festa längre för jag har inte tid att vara bakis en söndag, för då vill man gärna fixa hemma handla och styra för sen är de mån igen. Måste nog hitta liten lösning på de här med tiden alltså. 
 
I helgen har jag även pysslat om mig själv, har blivit två långa pw och sen har jag fixat mina fötter, filat och målat dom, gjort iordning naglarna och färgat ögonbrynen. Man känner sig alltid lite gladare när man känner sig fin. Även om insidan är finast blablabla... så är utsidan viktig för att man ska trivas med sig själv. Så ta om dig själv, kosta på bra hudvårdsprodulter och så vidare men gör de för din egen skull och inte för nån annan. De är viktigt.
 
Ska snart iväg på middag. Hörde något om paj så vi får se:) Låter gott och middag är ett bra asvlut på en skön helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: