Sandras

Långfredag

Kategori: Tankar

Godmorgon friends!
 
Har sovit som en sessa och vaknat utvilad. Förstår ni vad en fyra dagars lång ledighet gör för själen?! Man uppskattar det så himla mycket. Spec när man vet att man har jobbat på bra och gjort så gott man kan, man har levererat goda resultat och utvecklats. Det är då man, med gott samvete, kan och vara ledig på riktigt.
 
För det är viktigt att vara ledig när man är det. För jag tror att det finns människor i världen som är på jobbet men som faktikst inte är närvarande samtidigt som det finns andra som inte kan släppa jobbet när dom har gått hem för dagen. Det ultimata som man mår bästa av i längden är alltså, inte så förvånade, och det behövs ingen raketforskning för det här att jobba när man jobbar och vila när du är ledig. Simple.
 
Värre va det när man jobbade inom handels. Alla röda dagar fick man jobba när alla andra var lediga. Missförstå mig rätt för kläder är jättekul men med massa obekväma tider, svårt med heltidstjänster och sämre betalt blir det i mina ögon en sämre kombo tyvärr.
 
Iallafall.
 
Jag käner mig så glad idag! En glad Sandy är en rolig sandy. Jag har redan vart upp runt brandholmen. Det är det bästa när man är ledig, ge sig iväg på en lång pw tidigt och komma hem och dricka kaffe i lung och ro. Det är kvalite och avkoppling för mig. 
 
Sen är jag lycklig för att Elin är påväg hem i detta nu! Och henne får jag träffa imorn, min fina vapendragare och vän! Jag har köpt årets första rosèvin som jag tänkte dricka lite av imorn. Jag gör allt för att trotsa att våren är sen. Tog till och med Converse till jobbet igår. Bara en sån sak.
 
Om ett par timmar kommer mamma och lämnar bilen, ska handla och köra till Rusta och köpa flyttkartonger. Sen är jag på jakt efter ett duschdrapperi. Planen är att jag ska sätta in snygga duschväggar som man kan "vika" in lite smidigt om ni förstår vad jag menar men man får ta en sak i taget så ett drapperi får funka ett litet tag, en vecka ungefär efter inflytt ;)
 
Och sista men inte minst, grattis kusinen Mange som fyller 30 idag. Det blir kalas för honom ikväll, de kommer blir trevligt. 
 
 
kom igen nurå våren. vad väntar du på egentligen.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: