Sandras

Sista rubriken

Kategori: Tankar

Det är dags nu, att skriva det sista inlägget på Blogg.se och jag tänkte försöka göra det bra.
 
Men jag tänkte ändå börja med att skriva om gårdagen. För de vill jag göra. Jag va i Trosa och strosade runt på dagen med familjen. Fin sommarstad och vi åt lunch på Hotell Bomans. Gott och trevligt. Mamma och jag hittade en inredningsbutik där vi kunde köpt allt om vi hade kunnat.
 
Nu har jag snart betat av min "sommarlista" och lyckades nästan med allt jag ville. Bara Stendörren och Göteborg som får står kvar. Göteborg kommer att bli av senare i höst.
 
På kvällen kom Louise och Sofia för lite balkonghäng. Tänk att jag får vara vän med så fina tjejer. Ett glas vitt och lite annat småplock fixade jag till dom. Det börjar mörkna på kvällarna så filtarna och ljusen åkte fram. Tänk i jul då kan jag göra julfint där ute. Det ser jag fram emot. Men först ska vi ha en liten kräftskiva där.
 
Jag började blogga 2009. Det är många år sen och jag har gått tillbaka i arkivet och läst några inlägg. Känslor och minnen kommer tillbaka på en gång, man vet precis vad inläggen handlar om. 
 
Jag va bara en liten tjej. En tjej som hade 4-5 jobb samtidigt. Jag tog allt, överallt. En som utbilade sig till Make Up artist men som kommer på att de inte var mitt öde. En som fick en tjänst i Gbg och starta upp en Vero Moda butik. Jag hade en regionchef då som alltid kommer att inspriera mig. Men sen tänker jag om och kommer på att jag inte alls är redo att flytta bara för att alla mina fantastiska vänner lämnar stan.
 
Några år senare sa jag upp mig av olika anledningar vilket va det bästa beslutet på länge, fick sen möjlighet att byta tjänst inom företaget där jag är idag vilket blev ännu bättre för mig. Allt de här gjorde så jag kunde flytta till större lägenhet och må så bra som jag gör idag. Det här va några minnen som dök upp när jag läste tidigare inlägg. 
 
Varför slutar jag blogga?
 
Jag tycker om att skriva men nu skriver jag mest för mig själv. Jag läser en hel hög med bloggar för att det finns många människor som skriver bra och som ger inspiration. Det blir många inredningbloggar just nu.. Otippat?
 
Jag känner även att jag inte behöver bloggen längre. Jag har helt enkelt inte tiden och då blir inläggen bara ointressanta för er. Och de vill ja ju inte. 
 
Nu är hösten snart här. Jag har haft en jätteskön semester. Har lite som jag gärna vill fixa innan måndag bara. Jag ser en höst med mycket pyssel här hemma, fina middagar vid mitt nya stora matsalsbord med plats för minst 6 personer.  Filmkvällar, tända ljus och te i mina vita Rörstrandkoppar.
 
Några spontana weekends eventuellt och byte av gym till Hälsomagasinet kommer även de bli fantastiskt och jag ser fram emot att bli en ännu bättre skadereglerare på jobbet. 
 
Ett sista råd. Vänta inte på något och det vi inte kan påverka finns ingen anledning att lägga energi på men de som vi har möjligheten att förändra ska vi ta vara på. Det är inte alla som har dom chanserna.
 
Va modiga och lite egoistiska, på ett bra sätt självklart, så ingen mår dåligt av dina beslut och handlingar. Jag menar att man ska sätta sig själv lite mer i första rum och göra sånt som man mår bra av. Och till sist va tacksam mina vänner! För du har det så bra om du tänker efter. 
 
Jag är lycklig! 
 
Tack för att ni har läst! Kram Sandra

Kommentarer

  • sarah säger:

    så härligt att läsa din blogg vännen och så kul att jag fått äran att träffa en ny helt underbar vän!

    2013-08-15 | 12:37:47
  • Louise säger:

    Fint avslut på en fin blogg! <3
    Så skönt att veta att även om bloggen stängs ner så finns ju du alltid kvar...med kloka och inspererande tankar och idéer!! Kram

    2013-08-16 | 10:16:14

Kommentera inlägget här: