Sandras

Back On Track

Kategori: Tankar

Det var det. Nu är ja hemma igen. Fort går de. En weekend går fort. Helgen har varit bra. Väldigt bra (: Jag är glad! Stugan va inte så stor men gosig. Är dock inget stort fan av våningssängar. Jag duna högst upp sen finns det ju heller inte myk som går att jämföras med mina 6 fluffiga kuddar.

I fredags va vi startklara ganska tidigt och ivriga för att ta första åket. MEN den här dagen hade vi inte ok väder. Det regnade verkligen. Otur. Vi höll bara ut till lite efter lunch. Det gick inte. Vi vart alldelles för blöta. Aaaja, vi sysselsatte oss med massa annat såklart. Lite trist. "Bättre imorn" sa vi. Man ska alltid vara på den positiva sidan.

Igår, hej och hå, vi fick revansch. Jag har nog aldrig haft så fint väder i fjällen någonsin som igår. Solen sken hela dagen, knappt ingen blåst alls och säkert 7-8 plus. Mamma njuter på sitt sätt genom att ta ut varje sväng och bara glida. Pappa är väldigt bra på att åka skidor. Han har det i kroppen. Lite hökarängen kännsla ni vet. Pappa och jag njöt på vårat sätt från toppen ända ner i dalen. Skönt var det. Men det klart att man som tjej vill fånga lite av solens stålar oxå i smyg. Varm choklad såklart och vips så hade jag fått sobränna (:

         

Nu kan det bli vår och sommar på riktigt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: