Sandras

Mitt 2010

Kategori: Tankar

Nu är det dags. en liten årsgenomgång av mitt 10. kan bli ett långt inlägg, så ja har överseende om ni inte orkar läsa lixom men om ni är nyfikna på mitt liv så läser ni iaf ;)

Januari: Snöstorm. alltså ja visste inte att vi bodde i norrland. inte ens linda hade så myk snö i umeå som vi hade. Ganska direkt in på 10 vart det workshop inför min utbildning. man skulle typ kvala in. inför alla 30 minst som va där skulla man gå fram o presentera sig själv o säga bästa/sämsta köp haha ja va så nervös. mitt bästa köp: min ipod sämsta ett par skor haha ja va ska man säga....ja tog iaf igen sen på personliga intevjun.
I samma veva, bytte vi (vero moda) lokaler. från stor butiksyta till så myk mindre. helt plötsligt skulle man jobba på ett helt annat sätt. allt vart nytt, annorlunda o de tar tid o komma in i nya rutiner men det blev bra (: riktigt kul att bygga en butik från grunden lixom. sånt gillar jag. Ja tog oxå tag i träningen lite mera. 4 g/v.

Februari: Vi drog en weekend till Oslo. Ja flög själv för första gången i mitt liv. Gick galant. vi hade världens mysigaste helg hos jenny. Men ja hade ett världesproblem samtidigt. Ja skulle fylla i CSN papper. Fatta 0 så ja tog med mig papper o penna så rebecca fixa allt i Oslo åt mig. Tack raring. Flitiga Becca är för övrigt på hemgång, färdigpluggad, färdigfestad, färdigsurfat i San diego. bra jobbat! Skolan drog i gång i slutet av feb, o ja kom på att ja vill renovera innan skolan började. sagt o gjort. min lgh vart lite mera sandy, lite mera vitt med en snygg fondtapet och myk modernare.

Mars: Skola, skola, skola. Allt va nytt. Ja fick helt plötsligt klasskompisar. coolt. Men de va fortfarande skolan som va viktigare än klasskompisar. dem fick man på köpet. min studier va viktigast nu, finns ett fåtal i klassen som ja kommer sakna. ja har fått ett par riktigt bra killkompisar. ska ja va ärlig så har ja inte så myk gemensamt med tjejerna, hur trevlig som helst men dem är inte jag. lr så är det ja som inte är dem vem vet....?
Ja hant med en trip till fjällen oxå. Äntligen skulle det åkas skidor. med mamma o pappa. jättemysigt. skidåkning är befriande o så jädra kul. hej offpist. det är så hälsoamt o stärkande i fjällen...nananan

April-Maj: Dags för praktik, LIA - Lärande i arbete. Ja hade bestämt mig, en klädbutik. givetvis en klädbutik. Ja sov på saken. Blev smart. Tänkte om och valde ngt annat, helt annat. Ja gick tvär emot mig själv. Ja valde ICA. Det här ftg kan ledarskap och ekonomi. Kläder kommer ja jobba med resten av livet. Ja såg chansen att lära mig ngt nytt och det har ja gjort.

Juni: Sommarlov. Ja gjorde mitt bästa val ever. Ja lyssna på kroppen ni vet. Ja tacka nej till heltid i sommras. Ja ville ha sommarlov. Ja såg min chans att få den vila o semester ja förtjänade. Började med att sätta mig på bussen till Göteborg. Elin va saknad. Lisseberg, shopping, sol, slottskogen och midsommar. wow. Sen va ja på bröllop. En av mina barndomsvänner gifte sig med en amerikanare. josse va så otroligt vacker, inte ett öga va torrt. nu bor hon i Louisiana. Ja måste hälsa på henne där borta.

Juli: Jag kom hem från Gbg och packade om. Och det blev myk packning. jag åkte till Cypern. här hade vi det bra, mamma och jag(bortsätt från kackerlackan på hotellet -  alltså, det va det värsta på länge. ja va nära o begå självmord. på riktigt. ) vi softa, åt middagar, drack drinkar, shoppade, solade och lyssnade på swedish house mafia på beach party. mm fina liv.

Augusti: Min månad. grattis på födelsedagen. Sommaren börja ta slut. Hela sommaren bestod av rosé, middagar, pw runt brandholmen, solning på piren, sena kvällar, fester, ljumma kvällar, cykelvingel, skratt, kramar, blickar, vackra saker o myk myk annat. Sen föddes maja, mitt första kusinbarn. sötnos.

September: Sen kom hösten. något typ av bakslag för att ja hade haft en underbar sommar. september va typ skit. ja va ledsen. tårar kom. sen vart allt bra igen (: sånt är livet, upp o ner. tur att det mest är upp. man lär sig alltid ngt av allt.

Oktober: Bröllop igen, höstbröllop. Jättefint vare. Sen var det dags för en tur till göteborg igen. Det va värst va ja far o flänger. Sen Stockholm. En helg med emma o marielle. Det va länge sen det va så myk stek kan ja lova. Vi hade en fantastisk kväll vip på Café Opera. Mums. Fint ska fint ha ;)

November: Ullared. Herregud fast ändå helt underbart. Här gick vi all in på shopping men satan va myk folk. Vi hant inte ens äta lunch, fick bli en kaffe i farten. Sen köpte ja en ny mobil. fantastiska i-phone 4. Mitt öde korasde även vägarna med en Sverige chef. På stående fot erbjuder han mig jobb. som bc alt försäljningschef. man vet aldrig vem man möter där ute. första intrycket har stor inverkan kära läsare. han fick det perfekta första intrycket.

December: December försvann. Full fart hela tiden. våran julgran vart sjuk men vips så vare julafton. och nyår igår. Nyår firades i Råby. Japp. ja va på landet. lååångt ut på landet. trevligt vare iaf. trerätters, champis, raketer o allt.


Nu sätter ja punkt för 2010. ja har hunnit med ganska myk nu när man tänker efter o nu är jag redo för 11. <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: