Sandras

Nytt Jobb

Kategori: Tankar

Jag gick runt och tittade på mobilen hela dagen som en tönt i måndags. Hade den till och med ute vid kassan så jag inte skulle missa allt viktigt. Halv 4 ringde det. Äntligen!!! "Hej sandra vi skulle vilja erbjuda dig en anställning här hos oss" :) Helt stört vad glad ja blev. Jag blev rörd och tackade ja på samma sekund.

Så alltså, den 12 mars redan börjar jag jobba på If på säljsidan. Wieee!!! Så vad vet jag i dagsläget om allt det här? Inte så mycket haha men lite, en månads utbildning väntar och en handledare som finns där för alla min miljoner frågor, jag ska svara i telefonen sådär trevligt som jag kan, hjälpa kunderna som ringer och samtidigt mersälja försäkringar. Jag vet att jag ska jobba dagtid, få månadslön, vad jag får i månadslön och att jag få en egen arbetsplats med två skärmar :) 

vad gjorde då att jag vann den här rekryteringen över ca 70 sökanden kan man undra?!

Jag tror såhär, ja va aldrig beroende att jobbet kan man säga vilket gjorde att jag aldrig blev dödsnervös, jag kunde va superärlig och mig själv till 110%, självklart väger mina år med försäljning och kundvård sen jag va jätteliten tjej in, jag kommer ihåg när jag stod där på Lindex lager, eftersom jag va på tok för ung att stå i kassan, en sommar och galgade, larmade och fick organisera in rätt plagg på rätt plats på det stora lagret.

Visst har jag bekanta på If som har lagt in ett gott ord men jag har lagt ner mycket tid och energi på hela den här rekryteringsprocessen som har vart rätt lång. Men mycket varför jag "vann" är helt klart på grund av min personlighet som man så ofta får arbete på i dagens fina lilla värld. 

Men det viktigaste för mig är att jag hart gått min egen väg och struntat i vad folk tycker och tänker. Det är mitt liv och mina val. Jag trivs så bra med allt för tillfället.

Let´s do this :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: