Sandras

Sovmorgon

Kategori: Tankar

Idag börjar jag 10.30-19. Nyss kommit hem från liten pw på ett par kilometer. Det räcker med en liten sväng för att man ska vakna till. Dricker en kopp kaffe och har lärt mig tack vare nyhetsmorgon att man kan använda ett gammalt bananskal för att snygga till skona...okej. 
 
Marcus va här och åt middag igår. En jättebra stategi. Han fixar med alla mina elektroniska grejjer och ja donar med maten. Mycket roligare att ha sällskap vid middagen. Som mitt bredband som nu är installerat och klart. Va fort de går nu. Lite skillnad från mitt mobila som ja aldrig mer vill se. Men de är ngt fel med min dator så klart.. Hm. Den är lixom inte bra. Så nästa steg är väl att byta ut den oxå. De här året har jag bytt ut all min elektronik i slottet. Bara datorn kvar nu. Men nu har jag bra grejjer som håller. 
 
En god nyhet. Den här veckan har tre lediga dagar. Fredag, lördag och söndag. Skulle ha jobbat lördag nämligen men en kollega ville byta så de är klart jag ställer upp för laget. Jag gör de för hennes skull. Att hjälpa andra har man alla gånger igen vid ett senare tillfälle. De är jag övertygad om. 
 
Nu ska jag gör mig söt och äta frukost. Nog för att jag förespråkar havregrynsgröt på morgon men handen på hjärtat ibland vill man ha variation. Så jag varvar för tillfället med dagarna med lätt vaniljyoghurt/all bran och fulkornsbröd med leverpastej. Och andra veckan kan ja varava med 2 ägg och te. Så ser morgonrutinerna ut just nu. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: