Sandras

Varberg korort

Kategori: Tankar

Fredag: Klockan 8 åkte vi, solen sken och humöret på topp. Första stoppet fick bli i jönköping där fikade vi och köpta polkagrisar (såklart) sen åkte vi vidare till västkusten. Vi checkade in våra väskor och gjorde oss hemmastadda på rummen. Marcus och jag fick ett dubbelrum. Jättefint. Och hästensängar. Och självklart morognrocken. För vad vore ett spa utan morognrocken?! 3ggr så stor som jag själv men desto mysigare.
 
 
Sen på eftermiddagen tog vi en prommenad på ett par kilometer längst med havet. Precis vindstilla och solen värmde. Det fanns verkligen ingen annanstans som jag skulle vilja vara på än där just då. Sen skålade vi in helgen med ett glas rött. På kvällen fick vi buffé till middag.
 
 
 
Lördag: Vi hade fri tillgång till bad, gym och alla aktiviteter på hotellet. Mamma och jag började dagen med morgonyoga med havet som bakgrund. Bättre start på dagen får man leta efter. Pappa hade gått pw och gymmade med marcus senare under dagen. Pappa hant även med ett utomhuspass styrka/kondition och mamma och jag va gick på funktionell träning. 
 
Poolen betsod av en saltvatten bassäng med säkert 30 gradig värme, en annan pool med ännu varmare vatten, bubbelpool och ett gäng olika bastu-ar?!okart. Prövade för övrigt ångbastu för första gången i mitt lilla liv. Vi shoppade lyxig lotion och doftljus i shoppen.
 
 
Måltiderna va stora och det fanns massor att välja bland. Den som uppfann frukostbuffé borde få pris alltså. Vi hade sittning 18.30 för middadgarna en buffé som sagt och en supé. Luncherna va även dom stora buffer men med fria sittningra från kl 12... Som sagt vi har ätit hela tiden ungefär. Tur att jag gillar att mat. 
 
I lobbyn satt folk i sina mrognrockar i stora fåtöljer med antingen en drink eller en kopp kaffe, läste tidningar och njöt av  varndras sällskap. Det va varmt och skönt av den öppna spisen som brann från tidig morgon till kväll.
 
En 35 min behandling ingick även i paketet. Vi hade förbokat stenmassage för alla. Då fick man åka upp en våning och där väntade massören och lugnet själv. Varma lavastenar mot ryggen och härlig massage. Ville aldrig att tiden skulle ta slut. Sen blev man lotsad till ett rum där dom kom fram med te och filt så fick man sitta där efter massagen och bara vara. 
 
Det va första gången som jag va där men absolut inte den sista. Att sätta lite guldkant på vardagen är man mer än värd, de är sånt här jag jobbar och sliter för. De va en lyxig helg som jag inte ville skulle ta slut. På återseende varberg. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: