Sandras

Mitt i veckan

Kategori:

Man märker verkligen skillnad nu på morgonen, att det börjar bli ljusare ute, man behöver lixom inte tända någon lampa utan bara dra upp gardinerna så ser man solen skina (oftast). Bara en sån sak gör att man vill gå upp och ta tag i dagarna. Att ha ca 10 min till jobbet är helt perfekt då får man frisk luft så att man orkar en hel dag. 

Att kontoret ligger i hamanen är ju heller inte en nackdel på den här tiden av året och tiden som kommer nu framöver. En liten prommenad på lunchen gör gott för kropp och själ och snart kan vi äta ute uppe på ballkongen. 

Utbildningen som vi har nu rullar på. Det är mycket papper, många regler och en heldel undantag att ta hänsyn till när man ska göra vållandebedömmingar. Man är som en liten utredare, vilket jag tycker är roligt. Jag tror att jag kommer att bli en bra skadereglerare om jag får jobba ett tag. Magkänslan säger någonting om det. Egentligen, från att var butsiktjej i 100 år till att bli skadereglerare, hur gick de till? De va ju de där med livet att det svänger ibland och tar andra vändningar och ofta till de bättre.

Idag har min hyresvärd vart här oxå som för övrigt tyckte att min lägnhet va jättefin och skulle själv kunna tänka sig att bo här sa han. Nåväl taket ska målas i hallen och jag ska även få nytt golv där. Wiee! Sen ska det in en fläkt i köket mot ett litet tillägg i hyran men de är de värt eftersom jag lagar mycket käk.

Sen drog jag upp till Maxi och lämnade mitt passerkort och lite nycklar. Ett år senare... inga konstigheter. Hade helt glömt bort de då allt låg i en låda. Känns bra att ha lämnat tillbaka de ur säkerhetssynpunkt och jag kommer ju faktikst inte arbeta där mer. 

Bokrean som jag hade laddat för resluterade i en bok. Zlatans bok. Inte för att fotboll intresserad mig megamycket men självbiografier gör de desto mer. Människoöden är intressant. Sen köpte jag en ny bok Wallflower. Har skrivits mycket om den och den har sålts i över en miljon ex i USA och nu har den kommit till Sverige. Jag tror på den här. 

Kunde inte låta bli att köpa vita tulpaner när jag var och storhandlade och även en bukett till mamma som tack för lånet av bilen och för att de är vår och för att hon är bäst <3  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: