Sandras

Every cloud has a silver lining

Kategori: Tankar

Hej. Jag tvättar. Om man bor i ettt stort hyreshus kan de va lite kärvt med tvätttider, så då får man så snällt ta en lördagmorgon. Jag vill ha en tvättmaskin i lägenheten men inte en chans att den får plats här inne. De skulle se ut som ett tajkonläger. Som man säger. Men de gör inge att jag får gå upp så här tidigt som de faktikst är på helegen för jag även om jag jobbar heltid, tränar som en liten galning på kvällarna så känner jag att jag är i god form. Jag har energi lixom. Min kropp behöver inte sova till kl 12 på helegerna för om gör de har ju halva dagen gått av mina dyrbara lediga tid. 
 
Iallafall.
 
Tänkte lista top 3 den här veckan! Låt oss börja nedifrån, på plats nr 3 - Träningspasset igår, Fredasskoj som de så fint heter, en temaklass och igår va det Afroworkout. De va de roligast jag har varit på. Jag skojjar inte. Och svettigaste.  Kombinationer i ett trevlig dansliknade afroprogram. Jag bara studsade runt som en liten gummiboll och klappade hänaderna. Allt på ett bra sätt förstås. Jag är verkligen bra på sånna här pass. Ju svårare desto roligare tycker jag. I regel står alla gärna längst bak och trycker på låg rad men inte jag, jag står gärna längst fram så jag ser spegeln och inte snurrar in i någon annan deltagare. De är lätt att man tappar koncentrationen  nämligen om någon står framför. Summasummarum jag ville inte att passet skulle ta slut.
 
Nr 2. Beviljad ledighet. Fördelen att jobba på ett stort ftg är att de i stort sätt aldrig är problem om man skulle behöva vara ledig för de finns folk som kan täcka upp. Jag hade ju redan ordnat med semester vecka 6 till Björnriket men de sprack ju litegrann så nu är jag oerhört tacksam att de gick att ordna med två dagars ledigt med kort varsel nästa vecka så jag åka ner till Göteborg och umgås med människor som man mår bra i kroppen av. Och tänk att en sån här liten grej kan lyfta en hel vecka. Magic. Eller ngt. 
 
Vänta, ska bara hämta mera kaffe..
 
Nr 1. Ett mail, ett lönsamt mail. Det blev onsdag och det plingade till på mailen. Eller de plingar typ alltid på jobbmailen men de här va ett annorlunda. Alltid väkommet med sånt här fina rader.. Jag har sagt de tidigare och skriver igen, man kommer långt på vilja och att vara målinriktad här i livet. Allt kommer att bli bra. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: