Sandras

Mot Fjällen

Kategori:

Klockan ringde halv 7. Trodde att jag skulle avlida. Kom hem runt 3 tror jag. Sjukt stolt att jag ställde mig o diska och städa iordning efter förfesten då. Jag är sån som vill ha fint när jag kommer hem från en trip. Vi har just paserat Sveg??? Vi har åkt typ 57 mil. Till Funäsdalen är det 70. Snart framme. Tror det eller ej men det ska bli nice och se hur det ser ut där på sommaren, brukar ju bara åka norröver på vintrarna. Min faster och farbror skulle ha middagen serverad när vi anländer. Fint!

Annars då? Min raraste Joline ringer från jobbet. Kassaskärmen är tydligen svart. Ring data supporten säger jag. Hon har suttit i världens längsta kö. Kommer till slut fram och får hjälp men när klockan är över ett har hon inte lyckats starta kassan än. Enligt it snubben är hårdisken tydligen kraschad. Kul. Ehh nej. Och stackars henne! Första dagen hon skulle stänga och öppna, så nu måste hon skriva kvitton för hand.... Ev kommer det en tekniker imorn och fixar skiten annars har vi ingen kassa imorn heller. Inte bra när det är löning...men what to do? Kämpa på söt :)

I dom lungnaste vatten bor dom lömskaste fiskarna, ordspråket blev ett faktum igår.

Nu måste jag vila ögonom en stund. Hörs!

Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: