Sandras

Tenta. Branchkunskap. Check!

Kategori: Tankar

Har inte bloggat sädär rejält ni vet på ett par dagar. Ändring på det.

Min allra första tenta i mitt liv har ägt rum. Ägde rum i onsdagsfm. Nervös tjej. Men jag är nöjd. Det gick ok. Huvudsaken det blir ett G. Då är jag nöjd. Hör ni. Sandra är nöjd. Stort. Peppar alltid min elin att g är BRA. Det är jättebra jobbat. På riktigt. Då måste jag på ngt sätt oxå nöjja mig med godkänt. Men det fanns den tiden, vi kan kalla den gymnasietiden, då jag va tvungen att ha minst VG. Väl godkänd elev. Hets, stress och jämförelse med andra....totalt ovärt!

Men nu är det ju faktiskt såhär, efter en yrkeshögskola, högskola, untiversitet etc är G bra. När jag blir bc, i framtiden, kommer jag inte räkna vg på den som söker. Är man socialt inkompetent får man inget jobb. men det här va ju inge nytt... Enligt mig är det viktigt, och kommer att vara viktigt, med persoliga mål och visioner, känna till sina bra sidor lika myk som att man ska veta var jag har mina brister (brister har man för ingen är perfekt) och sen är det tillåtet att vara charmig. Det är ok att le. Le på ett bra sätt. Hejja godkänt!

I går föreläste VD för Stadium Sverige för oss. Bra kille. Framgångsrik.  Många kloka ord. Jag blir sjukt imponerad och inspirerad av högt uppsatta ledare inom detaljhandeln. Jag har myk att lära. Han sa iaf "om man gör någonting som man är bra på, har man vad som krävs för att lyckas" Amen! Han fortsatte med att en bra ledare ska "lyssna, lyssna, leda", vara formbar m m. Nästa vecka ska jag ut på LIA och skapa en egen ledaridé...spännande.

Det va allt för nu..det kommer mera snart. Ha en trevlig kväll rara ni (:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: