Sandras

Mallorca

Kategori: Tankar

Och så va man hemma igen. Man tycker att man har så lång tid på sig när man precis har kommit på plats på resmålet men sen säger det bara vipps så är de dags att packa ihop igen. När fredagen kom ville jag faktikst åka hem för jag hade en lite rar och längtaskänsla i magen men de va då de för de svänger fort som man brukar säga. Sen är det såklart alltid komma hem till sin lägenhet och sin prinsessäng <3
 
Själva området Cala Millor är stort. Men BARA tyskar. Överallt. Cala Millor är ugnefär svaret på Alcudia för svenskarna så man va ganska ananym vilket jag tycker är ett stort plus. Man märkte oxå att det va lite "finare" Enbart 4 och 5 stjärniga stora hotellanläggningar. Vi bodde jättefint. Lyxig hotellfrukost och ett hotellrum med stor rundand ballkong med havsutsikt. Vi hade ca 300 meter ner till havet. Det har varit 30 grader från halv 10 på morgonen hela veckan. Fläcktat en aning men de uppskattades för att inte smälta bort. 
 
Vi har druckit sangria, ätit banana split, ätit massor med god mat. Vi har shoppat. Allt som allt kom jag hem med två väskor, två armband en ring ett egetgraverat halsband, Marc jacobs parfym, 4 bodybutter och lite taxfreegodis såklart. Besökt Drakgrottorna. Ascoolt ställe. Man går rakt ner i jorden och längst där nere finns den en sjö. Sen kom vi fram till en läktare och då släckte dom ner i grottan och på vattnet kom det tre upplysta båtar som spelade levande musik när dom flöt fram. Det va så fint och fridfullt. Sen har vi besökt en jättestor marknad en by. Här fanns allt och lite till att titta på. 
 
Jag har blivit brun. Mamma är brunast men jag sädår fräscht brun. Syns mest i ansiktet och bröstet tycker jag. Så utöver våra små utflykter så har vi legat på stranden och tittat ut över havet varje dag. En strand är tid för reflektion. Så tankar har kommit och gott och jag har oxå skafta mig ny inspriation av alla tidningar och böcker som jag hade med mig. Och jag har kommit på att jag har en hejjare på Suduko. Skönt tidsfördriv de där med korsordslekar.  
 
Jag sammanfattar resan med värt varenda liten krona. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: